پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۶/۲۷ 
  • کد خبر : ۳۹۰۰
دکتر دادخواه شهردار آبیک: شهر آبیک روزی از جنس لبیک یا حسین را پشت سر گذاشت
همه آمده بودند، از پیرو جوان، كودك و خردسال، همه هم‌پای هم چون موجی روان طول خیابان شهرشان را می‌پیمایند و شور حسینی شعفی از جنس،عشق و ایمان در جمعیت می پراكند چون بوی عشق، چون لباسی از جنس ایمان

دکتر دادخواه شهردار آبیک:
شهر آبیک روزی از جنس لبیک یا حسین را پشت سر گذاشت


قرارمان را از مقابل شهرداری آبیک گذاشته بودیم تا همپای دیگر جامانده گان حسینی عمود به عمود اربعین حسینی را با نواهای لبیک یا حسین درآمیزیم. 


به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر آبیک_ آمده بودیم بار دیگر به حسین مان بگوییم ما حسینی هستیم، ما ملت امام حسینیم، حسینی که بر یزید زمانه شورید و آزادگی را بر جهانیان تعارف داد.


همه آمده بودند، از پیرو جوان، کودک و خردسال، همه هم‌پای هم چون موجی روان طول خیابان شهرشان را می‌پیمایند و شور حسینی شعفی از جنس،عشق و ایمان در جمعیت می پراکند چون بوی عشق، چون لباسی از جنس ایمان.
برخی نیز با برپایی موکب با نذری های خود از آب خنگ گرفته، تا شربتی گوارای لقمه نانی از پنیر و خرما، آش و شله زرد و .... از جا ماندگان قافله حسین پذیرایی می‌کردند.
ابتدا و انتهای جمعيت به سختی قابل مشاهده بود همه آمده بودند تا جنس حسین باشمد و حسینی، آمده بودند ابراز ارادت خود را به آقای شان ابراز کنند.
و موج پرشور حسینی مردم بی تکلف و دیندار آبیک آنقدر حسینی وار به جلو میرفت که گویی اصلا خسته نمی شوند و گرمای هوا آنان را خیالی نیست چون شور حسینی در سر دارند.
مسوولان شهر از شهردار خدوم آن تا خطیب جمعه آبیک، فرماندار، شوراییان شهر، مسوولان نیروی انتظامی ،بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، و دیگر مسوولان ادارات و ....همپای مردم با نوای لبیک یا حسین پیش میرفتند و هر دقیقه از کوچه به کوچه شهر مردم‌به خیل عزاداران‌حسینی می پیوستند تا ارادت و همدلی خود را به خاندان حسین و سیدالشهدا به نمایش بگذارند ، هیاهویی از جنس‌ شعور و عاطفه، از جنس ایمان و عشق برای مرد و مردم‌آزاده ای که سفره عشق گسترده اند.
دکتر دادخواه شهردار آبیک در حاشیه  راهپیمایی جاماندگان حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما و برپایی این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم در بین مردمی زنده میکنیم که با عشق و شور حسینی زندگی و سیره خود را برگزیده اند و دلباخته خاندانی هستند که به جهانیان درس ایمان و آزادگی داده اند.
دکتر عباس دادخواه گفت: همه مردم شهر آمده اند و به نقل از بسیاری از بزرگان اربعین امسال اربعین بی سابقه در شهر آبیک بوده است چرا که در این مراسم حضور جمعیت بسیار بیشتر از،سالیان گذشته بوده است.
دادخواه بیان کرد: همراهی و همکاری پرشور مردم در کنار مسوولان و نهادها بدون شک نقطه عطفی از اتحاد و همدلی و ارادت به این خاندان مطهر است که توانسته است موجی پرشکوه و  اینچنین را به خیابان های شهرمان بکشد و این‌نشان از این مهم‌است که هر چه به جلو می‌رویم ارادت نسل نو نیز در کنار گذشتگان مفهومی پویا و شاخص از درس مکتب حسینی به نا می‌دهد.
وی تصریح کرد: خداوند را شاکریم که با همراهی دستگاهها و نهادهای خدمات رسان در کنار مردم مراسم اربعین امسال خاطره‌ای فراموش نشدنی در اذهان‌مردم آبیک به یادگار گذاشت.
این‌مسوول ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در اعیاد و دیگر مناسبت ها نیز از حضور پررنگ ‌مردم متدین آبیک بهره مند شویم چرا که هر جا پای،مردم‌به میان می آید رنگ‌و بوی پر نشاط تر و همدلانه تری را شاهد میکنیم.
شهردار آبیک در زمینه برنامه ریزی این‌مراسم  گفت: راهپیمایی جاماندگان حسینی از محدوده شهرداری آبیک آغاز و تا گلزار شهدای شهر ادامه پیدا کرد و در بین مسیر نیز با برپایی موکب های مختلف از جاماندگان حسینی پذیرایی گردید و در انتهای مراسم که در گلزار شهدای شهر برگزار شد، هم زمان با نماز ظهر زائران به اقامه نماز ظهر در گلزار شهدای شهر پرداختند. 
دکتر دادخواه همچنین‌در آخر اظهار کرد: تدارک‌چندین دستگاه اتوبوس برای تردد و بازگرداندن شهروندان به داخل شهر به صورت رایگان و بسیج حمل و نقل درون شهری شهر آبیک جهت جابجایی و ارائه خدمات از دیگر فعالیت هایی بود که در جهت ارائه خدمت به راهپیمایان از سوی شهرداری پیشبینی و ارائه گردید.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0